در حال بارگذاری

طرح دیوار امتیازات (تا پایان 10 دی ماه 1402)

یکی از مؤلفه های انگیزشی در جهت هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت­های مختلف، ایجاد یک ساختار ارزش­گذاری و امتیازدهی برای آن­ فعالیت­ها می­باشد. هرچند دانش آموزی که از نظر درسی نمرات مناسب دارد، باید مورد تشویق قرار گیرد ولی گاهی ارزش­گذاری­ها صرفاً بر اساس نمره درسی سنجیده و بقیه توانایی­ها نادیده گرفته می­شود و چه بسا دانش آموزانی که همزمان در فعالیتهای مختلف صاحب عنوان و مهارت هستند ولی به دلیل ارزش­ بیشتر نمره درسی بین اولیا و حتی خود دانش آموزان، از تشویق و تأیید فعالیت و تلاش آنها، غافل می­شویم لذا بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش که بر طبق آن تربیت در ساحتهای مختلف (ششگانه)‌ اعتقادی،‌ عبادی و اخلاقی -  اجتماعی و سیاسی - زیستی و بدنی - زیبا شناختی و هنری - اقتصادی و حرفهای - علمی و فناورانه باشد و صرفا تربیت علمی آن هم فقط از طریق نمره درسی فرآیند کاملی محسوب نمی­گردد، جهت انگیزه دادن و ترغیب و تشویق دانش آموزان برای حضور در فعالیت­های مختلف و تربیت یک دانش آموز چند بُعدی که در کنار توجه به درس، به دنبال کسب مهارت وتوانایی­ های فوق برنامه نیز می­باشد، نیاز به یک نظام ارزش­گذاری و امتیازدهی برای انواع فعالیت­های درسی، پرورشی، پژوهشی و ... داریم



 

آرشیو دیوار امتیازات و نفرات برتر دبیرستان بر اساس مجموع امتیازات کسب شده دیوار امتیازات در سال تحصیلی 02 - 1401
 

 

مستندات دانلود فایل شیوه نامه نحوه محاسبه امتیازات و ارزش گذاری فعالیتهای مختلف دانش آموزان - سال تحصیلی 1402 نسخه 3