یکی از مؤلفه های انگیزشی در جهت هدایت دانش آموزان به سمت فعالیتهای مختلف، ایجاد یک ساختار ارزشگذاری و امتیازدهی برای آن فعالیتها میباشد. هرچند دانش آموزی که از نظر درسی نمرات مناسب دارد، باید مورد تشویق قرار گیرد ولی گاهی ارزشگذاریها صرفاً بر اساس نمره درسی سنجیده و بقیه تواناییها نادیده گرفته میشود و چه بسا دانش آموزانی که همزمان در فعالیتهای مختلف صاحب عنوان و مهارت هستند ولی به دلیل ارزش بیشتر نمره درسی بین اولیا و حتی خود دانش آموزان، از تشویق و تأیید فعالیت و تلاش آنها، غافل میشویم لذا بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش که بر طبق آن تربیت در ساحتهای مختلف (ششگانه) اعتقادی، عبادی و اخلاقی - اجتماعی و سیاسی - زیستی و بدنی - زیبا شناختی و هنری - اقتصادی و حرفهای - علمی و فناورانه باشد و صرفا تربیت علمی آن هم فقط از طریق نمره درسی فرآیند کاملی محسوب نمیگردد، جهت انگیزه دادن و ترغیب و تشویق دانش آموزان برای حضور در فعالیتهای مختلف و تربیت یک دانش آموز چند بُعدی که در کنار توجه به درس، به دنبال کسب مهارت وتوانایی های فوق برنامه نیز میباشد، نیاز به یک نظام ارزشگذاری و امتیازدهی برای انواع فعالیتهای درسی، پرورشی، پژوهشی و ... داریم
مستندات | دانلود فایل شیوه نامه نحوه محاسبه امتیازات و ارزش گذاری فعالیتهای مختلف دانش آموزان - سال تحصیلی 1402 | نسخه 3 |